”Det bästa med Ageris är att det är ett företag där man känner att man utvecklas och kan gå vidare till andra arbetsuppgifter. Man har roligt på jobbet och det arbete man gör följs upp och man kan följa sin egen utveckling.
Cheferna är väldigt duktiga på att ge feedback och är intresserade om hur arbetet går. De följer upp mitt arbete på att bra sätt för att jag ska kunna utvecklas ytterligare i min roll.”
”Jag började jobba på Ageris i januari 2013 som praktikant och blev sedan anställd i april samma år. Jag sökte jobb via arbetsförmedlingen och blev tipsad om Ageris.
Ageris som arbetsplats passar mig bra. Jag är synskadad sedan födseln och i arbetet använder jag mig utav en punktskriftsdisplay där jag med hjälp av punktskrift får hjälp med att se vad som står på skärmen. Ageris har gjort allt för att anpassa arbetet för mig och visat väldigt god vilja.
Man lär sig nya saker varje dag. Framförallt har jag blivit mer stresstålig. Vi har en fin sammanhållning kollegor i mellan. Alla respekterar, stöttar och hjälper varandra på ett bra sätt.”
“Det bästa med Ageris är att det är en snabb väg mellan beslut och handling. Som teamledare på Ageris har jag självständiga arbetsuppgifter, eget ansvar och känner rätten att fatta egna beslut som, i bästa fall, för teamet framåt.
Jag har fått stort förtroende och har utvecklats i min roll som teamledare tack vare externa och interna utbildningar. Vi har bra underlag och hjälpmedel till att coacha och utveckla våra medarbetare.
För att arbeta här bör du gilla kontakt med människor, älska att prata i telefon och ha servicekänsla. Vara dig själv och gilla snabba puckar.”
“Jag började arbeta på Ageris i Mars 2012. Jag var arbetssökande, ville ha ett jobb med bas i Stockholm och såg en annons – Viking Line sökte resesäljare.
Jag började som resesäljare och blev efter ett par månader utbildningsansvarig för Viking Line-uppdraget. Efter 11 månader blev jag tillfrågad om jag ville bli teamleader och nu, 1½ år senare, hjälper jag därtill vår schemaläggning med lättare uppgifter när de behöver en extra hand.
Jag skulle absolut tipsa andra att söka till Ageris. Speciellt om det är en individ som besitter en glädje i att kunna serva kunder som vill ha hjälp eller har frågor och som tycker om att prata med kunder i telefonen. Trivas kommer man att göra om man har ett öppet sinne och gillar att jobba ”enskilt men i grupp”. Kundservice är ett arbete där vi använder oss själva som främsta verktyg men där vi behöver gruppen för att kunna stötta varandra, utveckla varandra och bidra till att höja varandras kunskap.”
“Jag utvecklas hela tiden. Lär mig nya saker och blir effektivare i mitt arbete för varje dag som går. Mina chefer och är hjälpsamma, uppmuntrar mig i mitt arbete och ger mig den feedback jag behöver för att hela tiden kunna utvecklas i mitt arbete. De bryr sig också väldig mycket om hur jag mår och att man har det bra.
Det som genomsyrar Ageris är den goda gemenskapen, både i teamet och utanför. Det händer mycket både på och vid sidan av arbetet.”
”Jag har varit med sedan starten på Ageris -09. Jag började som kundtjänstmedarbetare på ett av våra uppdrag, gick vidare via gruppansvarig, sedan teamleader och nu Operations Manager. Utvecklingsmöjligheterna har varit goda och det är både utmanande och omväxlande att arbeta här.
Min arbetsdag är väldigt varierad och består av allt ifrån rent operativa inslag till kundmöten och resor till våra kollegor inom mitt ansvarsområde på andra orter.
Viktiga egenskaper som behövs för att arbeta på Ageris är samarbetsförmåga och driv i det dagliga arbetet. Viljan att läras, utvecklas och att man är öppen för möjligheter.”
Huvudkontor & kontaktcenter
Ageris kontaktcenter AB
Box 1029
171 21 Solna
Besöksadress:
Svetsarvägen 8
171 41 Solna
Tel : +46 8 738 40 00
Kontaktcenter
Ageris Kontaktcenter AB
Box 600
833 24 Strömsund
Besöksadress:
Ulriksfors 420
833 93 Strömsund
Tel : +46 8 738 40 00
Kontaktcenter
Ageris Kontaktcenter AB
Box 267
791 26 Falun
Besöksadress:
Zettergrens väg 7-9
791 77 Falun
Tel : +46 8 738 40 00